چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

ويژگي گليم فرش ماشيني

راهنماي خريد فرش كاشان از كارخانه

ويژگي گليم فرش ماشيني

۱۱ بازديد

گليم فرش ماشيني قالي كاشان

تمام محصولات فرش ماشيني در يك دسته بندي مشخصي قرار دارند. گليم فرش ها زير مجموعه محصولات فانتزي و مدرن مي باشد. كه در سال هاي اخير يكي از پر فروش ترين محصولات اين دسته به شمار مي رود. گليم فرش ها كاربرهاي گوناگوني دارند از جمله استفاده آنها در مكان هايي هم چون آشپزخانه، اتاق خواب، راه رو و...

در اين مقاله در مورد كيفيت و جنس اين محصول توضيح داده و به شما كمك مي كنيم يك انتخاب درست را در هنگام خريد داشته باشيد. با ما در ادامه مقاله همراه باشيد.

ويژگي هاي گليم فرش و تاريخچه آن

در گذشته انسان براي پوشش خانه خود از پوست حيوانات استفاده مي كرده است. ويژگي اين نوع پوشش در خانه، گرما بخشيدن به محيط خانه و محافظت از آن در برابر حشرات موذي بود. اين عمل ادامه داشت تا انسان به اهلي كردن حيوانات روي آورد و سپس با پشم حيوانات پشم ريسي كرده و نخ را توليد كرد.

به مرور زمان با نخ هاي به وجود آمده عمل گليم بافي رونق يافته و انسان از اين محصول براي پوشش خانه خود استفاده كرد. به گفته مورخان تاريخ، ايران اولين كشوري بود كه به توليد گليم پرداخت. يكي از ويژگي هاي گليم خنك بودن آن در تابستان و گرم بودن آن در زمستان بود كه اين ويژگي توسط پشم به كار رفته در گليم صورت مي گرفت. با گذشت زمان فرش هاي دستباف توليد شده و هنر بافت فرش در ايران ارزش بيشتري را پيدا كرد.

هرچه زمان به جلو حركت كرد انسان به پيشرفت بيشتري در زمينه فرش دست يافت. و در حدود 50 سال قبل كارخانه هاي توليد فرش ماشيني در كاشان تاسيس و محصول زيادي از جمله توليد گليم فرش ماشيني انجام شد. امروزه توليد اين محصولات ادامه داشته و با تنوع بالا در طرح و رنگ توجه افراد زيادي را در سراسر دنيا به خود جلب كرده است.

گليم فرش ها از الياف مصنوعي توليد شده و كيفيت بالايي دارد. طرح و نقش هاي بافته شده بر روي گليم فرش ها از نقشه هاي اصيل و قديمي در گليم بافي سرچشمه مي گيرد. اين محصول به دليل ارتفاع خاب كم پرزدهي نداشته و جنسي به صورت موكت را دارد.

الياف به كار رفته در گليم شامل BCF مي باشد. نخ فرش بي سي اف در توليد گليم فرش ها يك نخ مرغوب محسوب مي شود. اين الياف مقاومت بالايي در برابر پاخوردگي، حرارت و تابش مستقيم نور خورشيد را دارند. همچنين به دليل بافت فشرده آلودگي در سطح فرش باقي مانده و به راحتي تميز مي شود.

همان طور كه ذكر شده ارتفاع خاب در گليم فرش كم بوده و مناسب براي نشستن نمي باشد. استفاده از اين محصول براي اتاق خواب كودك پيشنهاد نمي شود. چرا كه بافت آن به بدن كودك آسيب مي رساند. اما بدون پرز بودن آن براي افرادي كه پرز فرش حساسيت داشته و مشكل تنفسي دارند بهترين انتخاب مي باشد.

به دليل نفوذ نكردن رطوبت در بافت گليم فرش، اين محصول گزينه پيشنهادي ما براي پوشش آشپزخانه مي باشد. اين محصول در ابعاد گوناگون توليد شده و در فروشگاه هاي عرضه محصولات فرش ماشيني به فروش مي رسد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه كاشان

از آنجايي كه معتبر ترين كارخانه هاي توليد فرش ماشيني در كاشان قرار دارد تنوع و كيفيت بيشتر را مي توانيد در آنجا پيدا كنيد. يكي از معتبر ترين فروشگاه ها، فروشگاه اينترنتي قالي كاشان مي باشد. در اين فروشگاه مي توانيد محصولات را به قيمت كارخانه خريدار كرده و به صورت رايگان در محل سكونت خود دريافت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.