شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

فرش كاشان يا فرش تبريز؟!

راهنماي خريد فرش كاشان از كارخانه

فرش كاشان يا فرش تبريز؟!

۱۲ بازديد

فرش كاشان جديد، فرش جديد كاشان، فرش دستباف گونه

فرش يكي از هنر هاي اصيل ايراني مي باشد كه طبق گفته مورخان و كارشناسان، ايران از قديمي ترين توليد كنندگان فرش در جهان مي باشد. اما با گذشت سال هاي زياد در حدود 50 سال پيش فرش هاي ماشيني در كاشان توليد و روانه بازار شد. فرش هاي ماشيني داراي طرح و رنگ زيادي بوده و به دليل قيمت هاي مناسب، گزينه مناسبي براي جايگزين كردن با فرش هاي دستباف مي باشد. لازم به ذكر است فرش هاي ماشيني در شهر هاي گوناگوني بافته مي شود اما معتبر ترين و شناخته شده ترين محصولات در كاشان بافته مي شود. در ادامه مقاله به بررسي تفاوت اين دو نمونه مي پردازيم.

فرش هاي ماشيني كاشان

امروزه تنوع در محصولات فرش ماشيني بسيار افزايش داشته است. به صورتي كه اگر به دنبال خريد فرش براي دكوراسيون منزل خود باشيد با ديدن طرح هاي بسيار دچار سردرگمي خواهيد شد. شانه و تراكم در فرش ماشيني حرف اول را مي زدند. از گذشته تا كنون فرش هاي 700 شانه، 1000 شانه، فرش 1200 شانه، 1500 شانه و به تازگي فرش هاي 1600 شانه به بازار عرضه شده است. تفاوتي كه فرش هاي ماشيني با فرش هاي دستباف دارد، عدم دخالت دست انشان در بافت محصول مي باشد. لازم به ذكر است زمان بافت فرش هاي ماشيني بسيار كوتاه بوده و شركت هاي مربوطه مي توانند تعداد زيادي محصول در 24 ساعت شبانه روز توليد كنند.

خصوصيات فرش تبريز

يكي از رقيب هاي اصلي فرش كاشان، فرش تبريز مي باشد. فرش تبريز يكي از زيبا ترين نقشه هاي قالي بوده كه طرفداران زيادي را دارد. از آنجايي كه فرش هاي تبريز بافت ريزي را دارند شباهت بالايي به فرش هاي دستباف دارند به همين دليل به آن فرش دستباف گونه مي گويند. با گذشته مرور زمان همچنان در فرش هاي تبريز لچك و ترنج به كار برده مي شود و جذابت بي نظيري را دارد. الياف به كار برده شده در تار و پود فرش هاي تبريز پنبه و نخ خاب فرش پشمي مي باشد. لازم به ذكر است در بعضي از توليدات فرش تبريز ابريشم به كار برده مي شود كه قيمت فرش را افزايش مي دهد. از ويژگي هاي فرش با كيفيت در محصولات فرش تبريز تعداد گره هاي بالا مي باشد. الگوي طرح هاي فرش تبريز از طرح هاي تركي الهام مي گيرد. به همين دليل بسيار خاص و متفاوت است. شما مي تواين فرش تبريز را در ابعاد گوناگون و همچنين ابعاد سفارشي خريداري كنيد. اگر مايل به خريد فرش هاي تبريز هستيد از رنگ تيره آن در دكوراسيون هاي سنتي و از رنگ روشن براي دكوراسيون مدرن استفاده كنيد.

خصوصيات فرش كاشان

فرش هاي كاشان با به روز ترين ماشين آلات بافندگي توليد مي شود. تنوع در طرح هاي فرش كاشان بسيار بالا بوده و شما ميتوانيد محصولات مدرن يا كلاسيك را مطابق با دكوراسيون خود انتخاب و خريداري كنيد. در فرش هاي كاشان تصولا لچك و ترنج با نمايي بزرگ در زمينه طراحي مي شود و اگر شما به دنبال فرش هاي خلوت مي باشيد مي توانيد فرش هاي بدون ترنج را تهيه كنيد. فرش هاي بدون ترنج شامل فرش طرح افشان مي باشد. نخ مرغوب به كار رفته در فرش كاشان صد در صد اكريليك بوده و كيفيت فرش را افزايش مي دهد. يكي از ويژگي هاي فرش كاشان توليد فرش هاي ماشيني مطابق با تمام سليقه ها مي باشد. شما مي توانيد با توجه به بودجه خود هر فرشي در شانه و تراكم هاي گوناگون را خريداري كنيد. فرش هاي ماشيني اكريليك گرد و غبار كمتري را به خود جذب كرده و در كل يك محصول به صرفه و با دوام مي باشد.

خريد فرش از كارخانه كاشان

اگر تمايل به خريد فرش هاي كاشان داريد مي توانيد با مراجعه به سايت معتبر قالي كاشان محصول خود را به قيمت درب كارخانه و بدون واسطه خريداري كنيد. ارسال محصولات سايت قالي كاشان به سراسر ايران به صورت رايگان مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.