یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو تیر ماه 1400

راهنماي خريد فرش كاشان از كارخانه

رفع انواع لكه از روي فرش

۷ بازديد

خريد مستقيم فرش از كارخانه قالي كاشان

يكي از وسايلي كه در منزل بيشتر در معرض كثيف شدن است، فرش آن خانه مي باشد. فرش ها ذرات گرد و غبار را به خود جذب مي كنند ولي يك سري از مسائل از جمله ايجاد انواع لكه ها روي فرش ماشيني اين مشكل را بزرگ تر مي كند. گاهي بعضي از لكه ها به سختي پاك مي شود. از آنجايي كه هر چه فرش را بيشتر بشوييم تار و پود فرش با مرور زمان از بين مي رود، در اين مقاله ما به شما آموزش مي دهيم كه به آساني انواع لكه ها را با روش هاي آسان و خانگي از روي فرش خود پاك كنيد.

تميز كردن لكه هاي چربي و روغن

يكي از سرسخت ترين لكه ها، لكه هاي روغني محسوب مي شود. اين اتفاق در فرش هاي آشپزخانه بيشتر رخ مي دهد ولي در بعضي از مواقع ممكن است موقع صرف غذا، ظرف به روي زمين ريخته و فرش را چرب كند. در اين مواقع با استفاده از يك دستمالي كه روغن را به خود جذب مي كند، محل مورد نظر را تا مقداري تميز كرده (توجه داشته باشيد كه لكه پخش نشود) سپس مقداري مايع ظرفشويي را با آب گرم مخلوط و با مسواك يا اسفنج لكه گيري كنيد. ممكن است به دليل نفوذ لكه به داخل فرش لازم باشد كه اين كارا چندبار انجام دهيد. حتي ميتوانيد يك پارچه را به سركه آغشته كنيد و لكه را پاك كنيد، بعد از لكه گيري با صابون مجدد محل مورد نظر را تميز كنيد. هنگام ايجاد لكه روغني بر روي فرش، سعي كنيد در كمترين زمان ممكن لكه را تميز كنيد. زيرا هرچه زمان طولاني تر شود لكه به سختي پاك خواهد شد.

تميز كردن لكه هاي چاي، قهوه و نوشابه

اگر هركدام از اين موارد بر روي فرش ريخته شد، ابتدا با يك قاشق مايع ريخته شده را از روي سطح فرش پاك كرده و سپس با مخلوط شامپو فرش و آب، كف حاصل شده را با يك اسفنج بر روي محل مورد نظر گذاشته و تميز مي كنيم.

اگر نوشابه ريخته شده بر روي فرش خشك شده باشد، ابتدا يك دستمال مرطوب را روي لكه بگذاريد و سپس با شامپو فرش محل را لكه گيري كنيد.

تميز كردن لكه خون

هرچه سريع تر محل لكه را تميز كنيد، نتيجه مطلوب تري را به دنبال خواهد داشت. ابتدا يك دستمال نخي را بر روي لكه مورد نظر گذاشته تا لكه جذب پارچه شود. سپس با مخلوط آب و صابون و يا حتي كف مايع ظرفشويي محل را لكه گيري كنيد.

 

روش هاي پاك كردن لكه آدامس از روي فرش

راه حلي كه ممكنه خيلي ها بلد باشند، گذاشتن يك تكه يخ به مدت 30 ثانيه بر روي آدامس است. يخ باعث ميشود بافت آدامس سفت شده و به راحتي از روي فرش برداشته شود.

2) زدن مقداري مايونز بر روي لكه مي باشد. كه سبب نرم شدن آدامس و جدا شدن از سطح فرش مي شود.

3) همه ما ميدانيم سركه يك خاصيت اسيدي دارد، پس با زدن مقداري سركه روي آدامس، آن را در خود حل كرده و فرش تميز مي شود.

4) استفاده از سفيده تخم مرغ و مايع طرفشويي نيز مناسب براي جدا كردن آدامس از سطح فرش مي باشد.

روش هاي پاك كردن لكه لاك از روي فرش

براي پاك كردن لاك از روي سطح فرش به هيچ وجه از استون استفاده نكنيد، چرا كه باعث تغيير رنگ فرش مي شود. ابتدا لاك ريخته شده بر روي فرش را با يك قاشق جمع آوري كنيد و پس از چندبار تكرار كردن اين كار، با محلول تميز كننده لاك فاقد استون سطح فرش را تميز كنيد. از آنجايي كه تميز كردن لاك كار بسيار دشواري است، چندبار اين مراحل را تكرار كنيد.

نحوه پاك كردن لكه جوهر بر روي فرش

براي از بين بردن لكه جوهر از سطح فرش بايد هرچه سريع تر اقدام به پاك كردن لكه كنيد. زيرا جوهر هرچه دير تر تميز شود، مقاومتش در برابر پاك شدن بالا مي رود.

ابتدا مقداري ماست و يا آبليمو را بر روي سطح لكه ريخته و سپس بعد از مدت زمان كمي آن را با يك قاشق از روي فرش پاك مي كنيم. با تكرار اين روش مقدار زيادي از لكه از سطح فرش پاك مي شود.

در مرحله بعد يك دستمال را به صورت ضربه اي به روي لكه زده تا مقدار اضافه جوهر را به خود جذب كند، سپس كمي آب گرم را با آبپاش روي لكه بپاشيد و پس از آن كمي شامپو فرش را با آب مخلوط كرده و كف حاصل از آن را روي لكه گذاشته و چند دقيقه بعد سطح فرش را تميز كنيد.

اگر لازم بود چندبار اين حركت را تكرار كنيد و سپس با يك دستمال خشك محل مورد نظر را خشك كنيد.

براي رفع جاي جوهر قديمي كمي سركه به همراه مقداري مايع ظرفشويي را مخلوط كرده، روي لكه گذاشته و بعد از چند دقيقه با يك دستمال تميز سطح فرش را تميز كنيد.

فرش كاشان

فرش كاشان يكي از بهترين برندهاي فرش ماشيني در ايران مي باشد. زيرا كيفيت نخ به گونه اي است كه در صورت آلودگي به سرعت لكه هاي روي آن رفع مي گردد. شما مي توانيد با خريد فرش كاشان فرشي زيبا و درخشان را به دكوراسيون خانه خود هديه بدهيد.

فرش كودك طرح دختر شيرين

۹ بازديد

خريد مستقيم فرش از كارخانه قالي كاشان

از گذشته تا كنون كودكان يكي از اعضاي مهم در خانواده محسوب مي شوند. به طوري كه والدين پيش از تولدفرزندشان وسايل لازم را براي او مهيا مي كردند. يكي از وسايل بسيار مهم در اتاق كودكان فرش كودك مي باشد. كه اصولا والدين با آن آشنايي كامل را دارند. اما در سال هاي اخير خريد فرش كودك افزايش زيادي را داشته است. زيرا  تنوع در اين محصولات بالا رفته و افراد بسياري را به سمت طرح و جنس فرش جذب مي كند. براي آشنايي با فرش كودك و عروسكي با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد.

فرش طرح كودك

اين فرش ها الگو گرفته از انيميشن هاي كودكانه مي باشد. هر كودك بسته به جنسيت خود، علاقه مند به نوعي كارتون مخصوص به خود مي باشد. به همين دليل توليدكنندگان صنعت فرش با بررسي در اين موضوع شخصيت هاي مورد پسند كودكان را بر روي فرش ماشيني بافته و آن را به بازار عرضه مي كند.

ممكن است هر فرش داراي الياف گوناگون و متنوعي باشد. اما به دليل اينكه فرش جزء وسايل گران بها مي باشد، توليد كنندگان در تلاش هستند تا اكيفيت ترين محصول را با قيمتي ارزان عرضه كنند. به همين دليل از الياف پلي اوژن در فرش استفاده مي كنند. الياف پلي اوژن يكي از باكيفيت ترين الياف بوده كه خاصيت عدم پرزدهي و ضدحساسيت براي كودكان را دارد. 

اين الياف مرغوب داراي ويژگي هاي بسياري مي باشد از جمله مقاوم در حرارت غير مستقيم، شستشو، دوام بالا در برابر نور خورشيد و...

از آنجايي كه كودكان در بسياري از دوران كودكانه خود به بازي بر روي زمين مشغول هستند كارخانجان بافت فرش كودك همواره به فرشي بوده است كه براي ريه حساس و پوست آسيب پذير آن ها مشكلي را ايجاد نكند. 

يكي از موارد ديگر در هنگام خريد فرش كودك ابعاد آن مي باشد. از آنجايي كه اصولا متراژ اتاق كودكان كوچك مي باشد. توليد كنندگان ابعاد گوناگوني از فرش كودك را براي مشتريان گرامي توليد كرده اند. كه شامل فرش 12 متري، 9 متري و 6 متري مي باشد. همچنين سايز هاي استاندارد كوچك تر كه مي توان به قاليچه اشاره كرد. به طور ميانگين خريد فرش هاي 6 متري بيش ترين فروش را در بين فرش هاي كودك به خود اختصاص داده است.

فرش كودك دختر شيرين زمينه صورتي

اگر بخواهيم يكي از پرفروش ترين طرح هاي فرش كودك و عروسكي را به شما معرفي كنيم، محبوب ترين آن فرش 700 شانه با تراكم 2550 طرح دختر شيرين زمينه صورتي مي باشد. اين طرح براي جنسيت دخترانه طراحي شده و به دليل شاد بودن طرح و رنگ زمينه فروش بالايي را تا كنون داشته است.

فرش هاي 700 شانه ارتفاع خاب بالايي داشته و به هيچ عنوان به پوست فرزند شما آسيبي وارد نخواهد كرد. فرش كودك طرح دختر شيرين به دليل  روحيه شاد فرزند دلبند شما داراي محدودت رنگي نبوده و از تمام رنگ هاي شاد در متن فرش به كار برده شده است. به شما پيشنهاد مي كنم با خريد فرش 700 شانه طرح دختر شيرين زمينه صورتي قالي كاشان به اتاق كودك خود روح بخشيده و سلامتي او را تضمين كنيد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه كاشان

يكي از فروشگاه هاي معتبر در جهت خريد فرش ماشيني و به خصوص فرش كودك مجموعه اينترنتي قالي كاشان مي باشد. با مراجعه به سايت قالي كاشان مي توانيد فرش خود را در طرح و رنگ هاي گوناگون انتخاب كرده و آن را به صورت مستقيم از درب كارخانه سفارش بدهيد. قيمت فرش در قالي كاشان به دليل ارسال از درب كارخانه بسيار ارزان مي باشد. همچنين ارسال آن به تمام نقاط ايران به دليل كاهش هزينه براي مشتريان عزيز به صورت رايگان خواهد بود.

بته جقه چيست؟!

۹ بازديد

خريد مستقيم فرش از كارخانه قالي كاشان

با توجه به قدمت فرش ايراني طرح هاي اصيل بكار رفته در اين فرش ها نيز داراي قدمت بسيار زيادي بوده وپيشينه اي ديرين دارند. يكي از قديمي ترين و زيباترين نقش ها در فرش ايراني تقش بته جقه است. كه گذشته از زيبايي بسيار ريشه در اصالت و فرهنگ اصيل ايراني دارد.

امروزه فرش هاي با طرح بته جقه در ميان مردم طرفداران زيادي دارد. اين فرش به صورت دستبافت بسيارزيبا و خاص است اما گراني قيمت آن باعث شده كه طرفداران اين نقش فرش به سمت انواع ماشيني آن روي بياورند. فرش بته جقه ماشيني در طرح و رنگ هاي متنوع بافته ميشوند. انواع فرش ماشيني با طرح بته جقه به صورت 700 شانه با تراكم 2550 و تا 1500 شانه با تراكم 4500 بافته ميشود.

در اين مقاله شما را با نقش بته جقه در فرش بيشتر آشنا خواهيم كرد.

بته جقه نقشي ست كه از گذشته تا كنون وجود داشته و نمونه هاي مختلف آن بر روي ظروف قديمي، پارچه ها و منسوجات و قالي ها ي ايراني يافت شده است. در واقع بته همان سرو خميده است و كه نماد آزادي و آزادگي است و جقه نيز نماد پرپرندگان است. كه بروي تاج پادشاهان انواع آن ديده ميشود. بسياري از كارشناسان معتقدند خاستگاه بته در ايران است و آن را به آتش مقدس و آيين رزتشتي نسبت داده اند.

نقش بته جقه امروزه با اشكال گوناگون در صنايع مختلف هنري از جمله فرش بافي كاربرد زيادي دارد. اين نقش از نقوش مورد توجه بسياري از بافندگان فرش دستبافت و طراحان فرش ماشيني است. انواع دستبافت اين نقشه به صورت قالي و گليم بافت ميشود و بيشتر توسط عشاير مناطق فارس بافته مي شود اما بافت آن در مناطق مختلف ايران از جمله همدان و قم كرمان نيز رواج دارد.

انواع  بته جقه كه در متن و حاشيه فرش ها ديده مي شوند عبارتند از: بته ميري ، بته خرقه اي، بته كاجي ، بته بادامي، بته قلمكار، هشت پر و افشار و مادر و بچه و شاخ گوزني است.كه مهمترين آن ها خرقه اي و ميري و كردستاني و قلمكارمي باشد.

از مهمتري نقشه اي بته جقه در فرش

بته قلمكار اصفهاني ، بته لچك و نرنج و بته كردستاني يا هشت پر و بته ميرشكسته و بته افشاري از مهمترين نقش هاي فرش بته جقه اي هستند.

بته جقه در فرش يا به صورت بزرگ و پراز نقوش مختلف بافت ميشود يا به صورت كوچك در سرتاسر فرش كه درمتن و حاشيه ي فرش گسترده شده است.

فرش بته جقه در دكوراسيون منزل

از آن جا كه فرش بته جقه جزو نقشه اي اصيل ايراني محسوب مي شود. انتخاب اين فرش چيدمان خاص خود را ميطلبد. با انتخاب فرش بته جقه اي نميتوانيد دكوراسيوني را انتخاب كنيد كه سبك آن مدرن و فانتزي است . بهترين سبك پيشنهادي براي اين فرش، دكوراسيون كلاسيك و سنتي است . هرچند كه مي توان از نقش ها ي متنوع اين فرش در دكوراسيون هاي مجلل و سلطنتي نيز استفاده نمود.

نكته ي مهمي كه بايد در نظر گرفته شود شلوغي اين سبك نقشه است كه بيشتر براي فضاهاي بزرگ كه پاخور زياد دارند مناسب مي باشد و از طرفي در صورت انتخاب اين فرش سعي كنيد از شلوغ كردن فضاي چيدمان با اكسسوري هاي زياد بپرهيزيد و پارچه مبل ها را نيز ساده و بدون طرح انتخاب كنيد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان كه يك فروشگاه معتبر در زمينه فرش مي باشد، با تنوع بسيار انواع فرش ها به شما اين اجازه را مي دهد كه فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي اين فروشگاه ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.

فرش 700 شانه طرح آبرنگي براي اتاق خواب

۷ بازديد

خريد مستقيم فرش فانتزي و مدرن از كارخانه قالي كاشان

همه ما مي دانيم كه محيط اتاق خواب يك فضاي كاملا شخصي بوده و افراد با توجه به سليقه خود محيط آن را مي چينند. اما بسياري از مخاطب ها اطلاعي از قوانين دكوراسيون اتاق خواب ندارند. به همين منظور من در اين مقاله به شما كمك مي كنم تا يك فضاي زيبا و دلنشين را براي خود به وجود بياوريد. با ما در ادامه اين متن همراه باشيد.

فرش فانتزي و مدرن طرح آبرنگي

يكي از گزينه هاي مناسب براي اتاق خواب شما فرش 700 شانه طرح آبرنگي مي باشد. زيرا زمينه اين طرح شاد بوده و حس خوبي را هنگام استراحت به شما القا خواهد كرد. اين فرش 700 شانه با تراكم 2550 مي باشد. ارتفاع خاب در اين فرش 9 ميلي متر بوده و هنگام راه رفتن بر روي فرش آرامش را به شما منتقل خواهد كرد.

اگر از دكوراسيوني با رنگ روشن مانند سفيد استفاده مي كنيد. تركيب رنگ سفيد با فرش 700 شانه طرح آبرنگي بي نظير مي باشد. توجه داشته باشيد كه اين فرش به دليل زمينه روشن آلودگي را بسيار واضح نشان مي دهد. اگر آلودگي و ايجاد لكه بر روي فرش در اتاق خواب شما بسيار اتفاق مي افتد پيشنهاد مي كنم از فرش هايي با زمينه چرك تاب استفاده كنيد. 

اين فرش در محيط هاي ديگري هم چون آشپزخانه، سالن نشيمن، راه رو و ... نيز كاربرد دارد. اما استفاده اصلي از آن در محيط اتاق خواب مي باشد. به صورت كلي اين مسئله به اختيار شما بوده كه از فرش خود به چه صورت استفاده كنيد.

فرش 700 شانه طرح آبرنگي در ابعاد فرش 12 متري، 9 متري و 6 متري بافته مي شود. همچنين اگر مايل به سفارش ابعاد سفارشي هستيد به راحتي مي توانيد با پشتيباني كارخانه مربوطه تماس گرفته و فرش خود را در متراژ دلخواه سفارش دهيد تا پس از مدت زمان كوتاهي فرش براي شما ارسال گردد.

در فرش هاي ماشيني اصولا از يك ميزان رنگي استفاده شده است. براي مثال ماشين آلان بافت فرش، محصول را در دو طيف رنگي 8 رنگ و 10 رنگ بافته و به بازار عرضه مي كنند. اما طرح آبرنگي هيچ گونه محدوديت رنگي نداشته و رنگ هاي بسياري در آن به كار رفته است.

همچنين الياف موجود در فرش 700 شانه طرح آبرنگي از پلي اوژن مي باشد. پلي اوژن يكي از الياف مرغوب در صنعت توليد فرش هاي فانتزي و مدرن مي باشد. اين الياف پرزدهي نداشته و مانع از ايجاد حساسيت براي شما خواهد شد.

در دكوراسيون اتاق خواب قوانيني وجود دارد. مانند پهن كردن فرش به ابعاد بزرگ در زير تخت، به صورتي كه مقداري از فرش از دو طرف تخت بيرون بوده و طرح آن مشخص باشد. همچنين اگر كف زمين اتاق شما داراي پاركت يا طراحي زيبايي بوده و نيازي به پوشش با فرش ندارد، مي توانيد فرش دلخواه خود را در سايز هاي كوچك انتخاب كرده و آن را در كنار تخت خود قرار دهيد. تا هنگامي كه از تخت به پايين آمديد پاهاي شما بر روي فرش قرار بگيرد. ابعاد فرش هاي پا تختي به گونه اي است كه در بين تخت و ديوار قرار گرفته و طول آن تا ابتداي تخت مي باشد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه كاشان

امروزه فرش هاي فانتزي و مدرن تنوع بسيار بالايي را دارند. براي ديدن تمامي طرح هاي گوناگون به فروشگاه قالي كاشان رفته و طرح دلخواه خود را به قيمت درب كارخانه خريداري كنيد. ارسال محصولات قالي كاشان به تمام نقاط ايران به صورت رايگان مي باشد.