چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

عوامل تاثير گذار در قيمت فرش ماشيني

راهنماي خريد فرش كاشان از كارخانه

عوامل تاثير گذار در قيمت فرش ماشيني

۱۲ بازديد

عامل موثر برقيمت فرش قالي كاشان

فرش يكي از محصولات برتر ايران و به خصوص كاشان مي باشد. صنعت فرش هاي ماشيني روز به روز درحال پيشرفت بوده و بهترين ها را توليد مي كنند. در اين مقاله عوامل تاثير گذار بر قيمت فرش را براي شما توضيح داده و همچنين شما را با تفاوت هاي ميان فرش هاي ماشيني آشنا مي كنيم.

عوامل تاثير گذار در قيمت فرش ماشيني

1- استوك بودن يا نبودن فرش ها: شايد اطلاع داشته باشيد كه برخي فرش ها را تخفيفي يا استوك شده مي نامند. فرش هاي استوك داراي 20 الي 30 درصد تخفيف مي باشند. استقبال كمتر از فرش هاي ماشيني استوك به دليل استقبال نكردن از طرح هاي قديمي و همچنين عدم تغيير طرح فرش و دلايل ديگر مي باشد. يكي از حسن هاي فرش هاي استوك، پيدا كردن فرش هايي است كه ديگر در صنعت فرش بافته نمي شوند.

فرش هاي ماشيني برا اساس نوع الياف به كار رفته در فرش، جنس الياف استفاده شده از نظر مرغوب يا مرغوب نبودن و همچنين شانه و تراكم قيمت گذاري مي شوند.

هر چه براي بافت فرش از دستگاه هاي به روز تري استفاده شود و همين طور شانه و تراكم بالاتري را داشته باشد، قيمت فرش بيشتر مي شود.

تفاوت هاي ميان فرش ماشيني

همينطور كه در ابتداي مقاله ذكر شد در بازار فروشنده هايي هستند كه تنها به سود خودشان كار كرده و كالا هاي نامرغوب و بي كيفيت را به مشتريان عرضه مي كنند. اين افراد از مشترياني كه با اعتماد كامل به فروشنده خريد مي كنند سو استفاده كرده و محصولات نامرغوب را در اختيار مشتريان خود قرار مي دهند.

انواع نخ هايي كه در فرش ماشيني به كار مي روند

در فرش هاي ماشيني به طور كلي از سه نخ استفاده مي شود.

1-نخ پود: در فرش هاي جديد از سه نوع نخ پود دربافت فرش استفاده مي شود تا استحكام بافت فرش تضمين شود.

2-نخ تار (يا نخ چله ) : نخ چله اساس فرش است كه از الياف مختلفي شكل گرفته است. نخ تار ويژگي هاي شيميايي و فيزيكي خاصي دارد كه دوام بالاي فرش را در پي خواهد داشت.

3-نخ خاب (نخ زمينه يا نخ پرز) :نخي كه روي فرش را تشكيل داده است و به اصطلاح پا مي خورد را نخ زمينه يا همان خاب ميگويند. در اين زمينه از نخ هاي پلي استر واكرليك و پلي پروپيلن استفاده ميكنند.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

براي خريد يك فرش مرغوب و با كيفيت كافيست به سايت فروشگاه اينترنتي قالي كاشان مراجعه كرده و محصول مورد پسند خود را تهيه كنيد.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.